Leren & Ontwikkelen

Neemt AI mijn baan over?

Onthoud je lesstof beter als je deze kan aanraken of ruiken?

Kun je leesproblemen al constateren in de kleuterklas?

Wat is het beste moment voor een studiepauze?

Neemt AI mijn baan over?

Onthoud je lesstof beter als je deze kan aanraken of ruiken?

Kun je leesproblemen al constateren in de kleuterklas?

Wat is het beste moment voor een studiepauze?

Neemt AI mijn baan over?

Onthoud je lesstof beter als je deze kan aanraken of ruiken?

Kun je leesproblemen al constateren in de kleuterklas?

Wat is het beste moment voor een studiepauze?

Vragen zoals deze raken ons allemaal. De antwoorden vinden we samen. Bij de Universiteit Maastricht zoeken we met studenten, docenten, onderzoekers, bedrijven in de regio en andere onderwijsinstellingen naar antwoorden op de grote én kleine vragen van deze tijd. Ontdek hoe anderen hun steentje bijdragen.

Leren over leren

De wereld verandert snel, en ons onderwijs moet mee. Kinderen kunnen steeds minder goed lezen en rekenen, maar zijn digitaal vaardiger dan ooit. Hoe leren we beter? En wat moeten we leren voorop te blijven lopen in een wereld vol technologische ontwikkelingen? 

Bij de Universiteit Maastricht geven we niet alleen om wat je leert, maar vooral ook hoe je (beter) leert. Dat doen we onder meer met Probleemgestuurd Onderwijs (PGO), onze proactieve en kleinschalige leermethode, maar ook met onderzoek naar hoe onderwijs toekomstbestendig is en blijft. EDLAB, ons Centre for Teaching & Learning, werkt voortdurend samen met medewerkers én studenten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

Verdiep je in ons actuele onderzoek en onderwijs over leren en ontwikkelen en ontdek hoe jij kan bijdragen aan de antwoorden van morgen.

Vroegtijdig leesproblemen opsporen

Milene Bonte, hoogleraar Cognitieve Neurowetenschappen, onderzoekt hoe je al bij kleuters kunt voorspellen wie moeite gaat krijgen met lezen. Vroeg ingrijpen kan een wereld van verschil maken in een tijd waarin lezen steeds lastiger wordt voor velen.

Vroegtijdig leesproblemen opsporen

Milene Bonte, hoogleraar Cognitieve Neurowetenschappen, onderzoekt hoe je al bij kleuters kunt voorspellen wie moeite gaat krijgen met lezen. Vroeg ingrijpen kan een wereld van verschil maken in een tijd waarin lezen steeds lastiger wordt voor velen.

Vroegtijdig leesproblemen opsporen

Milene Bonte, hoogleraar Cognitieve Neurowetenschappen, onderzoekt hoe je al bij kleuters kunt voorspellen wie moeite gaat krijgen met lezen. Vroeg ingrijpen kan een wereld van verschil maken in een tijd waarin lezen steeds lastiger wordt voor velen.

Vroegtijdig leesproblemen opsporen

Milene Bonte, hoogleraar Cognitieve Neurowetenschappen, onderzoekt hoe je al bij kleuters kunt voorspellen wie moeite gaat krijgen met lezen. Vroeg ingrijpen kan een wereld van verschil maken in een tijd waarin lezen steeds lastiger wordt voor velen.

STOP met studeren!

Althans, voor even. Een pauze nemen helpt je beter te leren. Anique de Bruijn, hoogleraar Zelfregulering in het Hoger Onderwijs onderzoekt hoe je effectiever studeert.

STOP met studeren!

Althans, voor even. Een pauze nemen helpt je beter te leren. Anique de Bruijn, hoogleraar Zelfregulering in het Hoger Onderwijs onderzoekt hoe je effectiever studeert.

STOP met studeren!

Althans, voor even. Een pauze nemen helpt je beter te leren. Anique de Bruijn, hoogleraar Zelfregulering in het Hoger Onderwijs onderzoekt hoe je effectiever studeert.

STOP met studeren!

Althans, voor even. Een pauze nemen helpt je beter te leren. Anique de Bruijn, hoogleraar Zelfregulering in het Hoger Onderwijs onderzoekt hoe je effectiever studeert.

Neemt AI mijn baan over?

Gaat jouw toekomstige baan verdwijnen of verandert alleen de inhoud van je werk? Je vindt het antwoord in het onderzoek van Mark Levels, hoogleraar Technologie-Sociologie, en Raymond Montizaan, hoofdonderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA))

Neemt AI mijn baan over?

Gaat jouw toekomstige baan verdwijnen of verandert alleen de inhoud van je werk? Je vindt het antwoord in het onderzoek van Mark Levels, hoogleraar Technologie-Sociologie, en Raymond Montizaan, hoofdonderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA))

Neemt AI mijn baan over?

Gaat jouw toekomstige baan verdwijnen of verandert alleen de inhoud van je werk? Je vindt het antwoord in het onderzoek van Mark Levels, hoogleraar Technologie-Sociologie, en Raymond Montizaan, hoofdonderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA))

Neemt AI mijn baan over?

Gaat jouw toekomstige baan verdwijnen of verandert alleen de inhoud van je werk? Je vindt het antwoord in het onderzoek van Mark Levels, hoogleraar Technologie-Sociologie, en Raymond Montizaan, hoofdonderzoeker bij het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA))

Leren met al je zintuigen

Emilie Sitzia, universitair docent Geschiedenis, onderzoekt hoe je met ruiken, voelen en proeven een betere student of professional kunt worden. Lik je scherm en ontdek hoe leren leuker en effectiever kan.

Leren met al je zintuigen

Emilie Sitzia, universitair docent Geschiedenis, onderzoekt hoe je met ruiken, voelen en proeven een betere student of professional kunt worden. Lik je scherm en ontdek hoe leren leuker en effectiever kan.

Leren met al je zintuigen

Emilie Sitzia, universitair docent Geschiedenis, onderzoekt hoe je met ruiken, voelen en proeven een betere student of professional kunt worden. Lik je scherm en ontdek hoe leren leuker en effectiever kan.

Leren met al je zintuigen

Emilie Sitzia, universitair docent Geschiedenis, onderzoekt hoe je met ruiken, voelen en proeven een betere student of professional kunt worden. Lik je scherm en ontdek hoe leren leuker en effectiever kan.

Meer informatie
over

Leren & Ontwikkelen

No items found.

Hoe wil jij bijdragen aan

Leren & Ontwikkelen

?

Bekijk onze opleidingen

Aan de Universiteit Maastricht bieden we verschillende bacheloropleidingen waarin je direct aan de slag kan met dit thema.

Bekijk onze vacatures

Onderzoek en onderwijs over dit thema zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van onze stafleden, van HR tot ITC tot academisch.

Bekijk onze programma’s

De Academie voor Leven Lang Ontwikkelen biedt veel verschillende programma’s die aansluiten op dit thema.

Andere thema’s om te onderzoeken

Over de Universiteit Maastricht

Aan de Universiteit Maastricht zoeken we samen naar de antwoorden waarmee we de wereld vooruithelpen. Dat doen we samen met 23.000 studenten en 5.000 medewerkers, verspreid over 5 locaties in de regio, 6 faculteiten en ruim 70 onderzoeksinstituten. Hier krijg je de ruimte om grenzen te verleggen en nieuwe kansen te ontdekken – voor jezelf en voor de wereld om je heen. Want echte antwoorden vinden we samen.

Headline die de urgentie van dit topic benadrukt